söndag 20 mars 2022

Nyheter från styrelsen

Hej alla bi-vänner i föreningen Kalmarbygdens biodlare! 

Ni märker själva att det som vi längtade efter under hösten och vintern börjar snart, alltså BISÄSONGEN. Det kliar i fingrarna; att lyfta på locket och kolla hur det är med de små vännerna. Själv försöker jag att låta bli och lämnar dem ifred än så länge. Jag hoppas att alla Era samhällen har överlevt och att Ni vet vilka planer Ni har med Era Bi-sysslor. 
    
Angående föreningens bigård så börjar vi våra traditionella möten den 10/4 kl 13.30 och fortsätter hela säsongen varannan söndag som vanligt. Samma dag startar kursen för nybörjare kl. 10:30 där huvudansvarig ledare är Erik Olsson. Henrik Haglund startar kursen ”Mitt andra år som biodlare” dagen innan alltså den 9/4 kl. 10:30. Jag hoppas att Ni kommer ihåg verksamhetsplanen för bisäsongen 2022 där årsmötet bl.a. beslutade att vi byter fasad på vår stuga (åtminstone framsidan). Därför är det bra att redan ni redan nu kollar Era almanackor och planerar när och hur ni kan hjälpa till med det. 

Utöver detta har vi det vanliga arbetet som alltid finns på en bigård. Ni får inte glömma att under våra möten är fika en obligatorisk punkt. Vi ses den 10 april! Fram till dess hoppas jag att Era bin utvecklas som de ska. 

Med ​​ -hälsningar för Styrelsen Jadwiga Johansson 

OBS! glöm inte att anmäla dig till föreläsningen i Nybro den 3 april . “sjukdomar och bekämpning av dessa” som leds av Björn Gustavsson I dessa tider tänk på att samåka - jag själv har 3 platser kvar i bilen

Inga kommentarer: